Dzień dobry!
Medream
to marka, za którą stoi Paulina Rodziewicz-Ropiak i jej wieloletnie doświadczenia
w zakresie edukacji. Za pośrednictwem serwisu medream.edu.pl możesz
dokonać zakupu kursów wideo, notatek i innych materiałów edukacyjnych w
formie cyfrowej.
Poniżej
znajdziesz regulamin, w którym zawarte zostały informacje m.in. o sposobie
złożenia zamówienia i zawarcia umowy, dostępnych formach płatności,
postępowaniu reklamacyjnym, przetwarzaniu danych osobowych.
W
razie jakichkolwiek pytań, jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem e-mail
[email protected].
Pozdrawiamy
i życzymy samych sukcesów edukacyjnych!
Zespół MEDREAM
§ 1 DEFINICJE
Na
potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie
poniższych pojęć:
1) E-zapłata – zapłata ceny lub
wynagrodzenia za pomocą cyfrowego odwzorowania wartości, w szczególności za
pomocą bonów elektronicznych, e-kuponów, walut wirtualnych itp.,
2) Kupujący – osoba
fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
3) Konsument – osoba
fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną z
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; Konsument
jest również Kupującym,
4) PNPK - osoba
fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z
jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej; PNPK jest również Kupującym,
5) Regulamin – niniejszy regulamin,
dostępny pod adresem https://medream.edu.pl/regulamin/,
6) Serwis – serwis
internetowy dostępny pod adresem https://medream.edu.pl,
7) Sprzedawca
– Paulina Rodziewicz-Ropiak i Norbert Ropiak-Rodziewicz,
prowadzący wspólnie działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod nazwą
„Medream Paulina Rodziewicz-Ropiak Norbert Ropiak-Rodziewicz s.c.”, ul. Armii
Krajowej 3/103, 10-072 Olsztyn, NIP: 7393972197,
8) Treści Użytkownika – treści, które
zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta lub PNPK w trakcie
korzystania z treści lub usług cyfrowych.
§ 2 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1.
Za pośrednictwem Serwisu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż treści lub usług cyfrowych oraz usług
tradycyjnych (np. konsultacje, warsztaty), świadcząc jednocześnie
na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną zgodnie
z § 3 Regulaminu.
2.
Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Serwisu, a także prawa i
obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
3.
Do dokonania zakupu za pośrednictwem Serwisu nie jest konieczne spełnienie
szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie
Kupującego. Wystarczające są:
1) dostęp do Internetu,
2) standardowy system operacyjny,
3) standardowa przeglądarka internetowa,
4) posiadanie aktywnego adresu e-mail.
4.
Do korzystania z treści lub usług cyfrowych konieczne jest
spełnienie następujących warunków technicznych przez komputer lub inne
urządzenie Kupującego:
1) dostęp do Internetu,
2) standardowy system operacyjny,
3) standardowa przeglądarka internetowa,
4) standardowy pakiet biurowy (np. Microsoft Office,
OpenOffice, LibreOffice),
5) standardowa przeglądarka plików .pdf (np.
AdobeReader),
6) standardowy odtwarzacz plików wideo (np.
WindowsMediaPlayer),
7) posiadanie aktywnego adresu e-mail.
5. W
sytuacji, w której, korzystanie z treści lub
usług cyfrowych
wymagałoby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te wskazane
są w opisie treści lub usługi cyfrowej w Serwisie.
6.
Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
7.
Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w
szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych
w Serwisie.
8.
Wszystkie ceny lub
kwoty wynagrodzenia podane
w Serwisie mają charakter brutto.
9.
Sprzedawca jest uprawniony do udzielenia Kupującym rabatów, obniżek lub
innych preferencji związanych z ceną lub wynagrodzeniem według własnego
wyboru, w szczególności w ramach organizowanej akcji promocyjnej. Szczegóły
akcji promocyjnych określają odrębne regulaminy akcji promocyjnych lub
informacje zawarte w Serwisie. Kupującemu nie przysługuje prawo żądania
rabatów, obniżek lub innych preferencji, które nie wynikają z akcji
promocyjnej.
10. W
każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny lub wynagrodzenia Sprzedawca
obok informacji o obniżonej cenie lub wynagrodzeniu zamieszcza również
informację o najniższej cenie lub wynagrodzeniu, która obowiązywała w okresie
30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
§ 3 USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1.
Za pośrednictwem Serwisu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi
drogą elektroniczną.
2.
Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz
Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia
zamówienia w Serwisie prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą umowy o
dostarczenie treści lub usług cyfrowych, umowy
o świadczenie usług tradycyjnych lub umowy
mieszanej łączącej w sobie elementy umowy o dostarczenie treści lub
usług cyfrowych
i umowy o świadczenie usług
tradycyjnych.
3.
Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto użytkownika w Serwisie
albo złoży zamówienie (które prowadzi automatycznie do założenia konta jako
niezbędnego do dostarczenia treści lub
usług cyfrowych),
Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na
założeniu i utrzymywaniu konta użytkownika w Serwisie. Kupujący loguje
się do konta użytkownika z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz
zdefiniowanego przez siebie hasła.
4.
Założenie konta w Serwisie odbywa się poprzez złożenie zamówienia, które
samo w sobie prowadzi do założenia konta z uwagi na jego niezbędność do
dostarczenia kupowanych treści lub usług cyfrowych lub wypełnienie
samodzielnego formularza rejestracji konta dostępnego w Serwisie.
5.
Jeżeli Kupujący zdecyduje się zapisać do newslettera,
Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego
usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu
Kupującemu wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach,
produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa
się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do newslettera lub
poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie składania zamówienia.
Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając
w przycisk służący do rezygnacji widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w
ramach newslettera lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy.
6.
Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz
Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy o dostarczenie treści
lub usług cyfrowych, umowy o świadczenie usług tradycyjnych
oraz
umowy mieszane zawierane za pośrednictwem Serwisu.
7. W
celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z
korzystaniem ze Serwisu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i
organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia
bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące
zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby
nieuprawnione.
8.
Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego
funkcjonowania Serwisu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o
wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Serwisu.
9.
Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Serwisu, Kupujący może
zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail
[email protected].
10.
W reklamacji Kupujący powinien określić rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Serwisu. Sprzedawca będzie
rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej
rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 4 PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
1.
Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że treści dostępne na stronach
Serwisu, treści cyfrowe sprzedawane za pośrednictwem Serwisu oraz materiały
przekazywane podczas Szkoleń lub Spotkań stanowią utwory w
rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
2.
Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie
treści objętych prawami autorskimi przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy, z
wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi
naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może
skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 5 ZAWIERANIE UMOWY
1.
Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako gość,
z tym zastrzeżeniem, że jeżeli zamówienie składane jest jako gość, doprowadzi
ono automatycznie do założenia konta użytkownika, które jest niezbędne by móc
następnie uzyskać dostęp do zamówionych treści lub usług cyfrowych.
2.
Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto użytkownika w
Serwisie. Kupujący może założyć konto poprzez złożenie zamówienia lub
wypełnienie samodzielnego formularza rejestracji konta dostępnego w
Serwisie.
3.
Jeżeli Kupujący posiada konto w Serwisie, przed złożeniem zamówienia powinien
się do niego zalogować. Logowanie możliwe jest również w trakcie
składania zamówienia poprzez kliknięcie w link dostępny w ramach wyświetlanego
komunikatu.
4.
Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia
po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Kupującego treści lub usług cyfrowych, lub usług
tradycyjnych, lub pakietów obejmujących zarówno treści lub usługi cyfrowej,
jak usługi tradycyjne.
W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji
zamówienia. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym
Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek
wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze
Sprzedawcą.
5.
Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący
zamówienie. Kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie stanowi oświadczenie
woli Kupującego prowadzące do zawarcia ze Sprzedawcą umowy o dostarczenie
treści lub usług cyfrowych, umowy
o świadczenie usług tradycyjnych lub umowy
mieszanej łączącej w sobie elementy umowy o dostarczenie treści lub usług cyfrowych lub umowy o świadczenie usług
tradycyjnych – w
zależności od przedmiotu zamówienia.
6. Jeżeli Kupujący wybrał przy składaniu zamówienia
płatność on-line, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie
przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora
płatności celem dokonania płatności za zamówienie. Jeżeli Kupujący
wybrał płatność przelewem bankowym, po kliknięciu w przycisk
finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę Serwisu z
potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za
zamówienie powinna nastąpić w ciągu 14 dni od zawarcia umowy. Po upływie tego terminu, Sprzedawca może przyjąć, że
Kupujący zrezygnował z zakupu i anulować złożone zamówienie.
§ 6 PRZEDSPRZEDAŻ
1.
Sprzedawca, w
odniesieniu do niektórych treści lub usług cyfrowych, może, ale nie musi,
zorganizować przedsprzedaż.
2.
Treści lub usługi cyfrowe objęte przedsprzedażą są
wyraźnie oznaczane w ramach Serwisu dostępne w przedsprzedaży. W opisie
takich treści lub usług cyfrowych Sprzedawca zamieszcza informację, od jakiej
daty treści lub usługi cyfrowe najprawdopodobniej będą dostarczane.
3.
Na potrzeby zawierania umów w ramach
przedsprzedaży postanowienia § 5 stosuje się odpowiednio.
4.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
zmiany terminu, o którym mowa w ust. 2, szczególnie na skutek opóźnienia w
przygotowaniu treści lub usług cyfrowych. Sprzedawca będzie informował
Kupujących o wszelkich zmianach terminów związanych z przedsprzedażą, poprzez
zamieszczenie informacji w Serwisie oraz wysłanie wiadomości e-mail, na adres
podany przez Kupującego.
5.
W przypadku, gdyby sprzedaż nie była
możliwa na warunkach przewidzianych w przedsprzedaży, Sprzedawca poinformuje
Kupującego o tych okolicznościach.
6. Jeżeli Kupujący będący Konsumentem lub
PNPK nie zgadza się na przedłużenie terminu dostarczenia treści lub usług
cyfrowych lub zmianę warunków sprzedaży, może zrezygnować z zakupu, a
Sprzedawca zwraca takiemu Kupującemu wszelkie płatności dokonane w ramach
przedsprzedaży.
§ 7 PŁATNOŚĆ
1.
Dostępne opcje płatności w Serwisie: przelew bankowy albo
płatność elektroniczna.
2. Płatności
elektroniczne, w tym płatności kartą płatniczą, obsługiwane są przez
operatora płatności tpay.com - Krajowy Integrator
Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu.
3. Każda płatność dokumentowana jest fakturą doręczaną
za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. Sprzedawca może
udostępnić Kupującym możliwość dokonania E-zapłaty, np. za pomocą kodu
rabatowego, vouchera lub innego e-kuponu. W takim przypadku Kupujący będzie
mógł dokonać zapłaty ceny lub wynagrodzenia, w całości lub części, poprzez
e-zapłatę, zgodnie z instrukcjami dostępnymi na stronie formularza
zamówienia. Udostępnienie możliwości dokonywania e-zapłaty nie jest
obowiązkiem Sprzedawcy.
§ 8 TREŚCI CYFROWE
1.
Realizacja zamówienia obejmującego treści cyfrowe następuje poprzez przesłanie
na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówienia wiadomości
zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionych
treści cyfrowych.
2. Sprzedawca dostarcza
Kupującemu treści cyfrowe nie wcześniej niż po pozytywnej autoryzacji
płatności lub zaksięgowaniu płatności na swoim rachunku bankowym. Treści
cyfrowe mogą być przekazane Kupującemu od razu po zawarciu umowy i opłaceniu
zamówienia lub w terminach określonych przez Sprzedawcę, w zależności od
rodzaju treści cyfrowej, którą nabył Kupujący.
3. W przypadku kursów on-line,
dla Kupującego może zostać utworzone konto użytkownika
w
ramach platformy kursowej, a dane dostępowe zostaną przesłane w ramach
wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 1 powyżej.
4. W przypadku kursów on-line,
dostęp do treści wchodzących w skład kursu może być ograniczony czasowo,
zgodnie z informacjami zawartymi w opisie kursu na stronie Serwisu. W takiej
sytuacji, po upływie wskazanego czasu, Kupujący utraci dostęp do kursu. Kupujący może
przedłużyć dostęp do kursu z poziomu konta użytkownika w ramach platformy
kursowej na zasadach obowiązujących w chwili przedłużania dostępu, które
zaprezentowane są w opisie dostępnych w danej chwili opcji przedłużenia
widocznych z poziomu konta użytkownika w ramach platformy kursowej.
5. W przypadku wybranych
kursów on-line, Sprzedawca może przewidywać opcję wykupywania przez
Kupującego dostępu do poszczególnych modułów kursu. W takiej sytuacji, Kupujący
może w każdej chwili dokupić dostęp do kolejnych modułów z poziomu konta
użytkownika w ramach platformy kursowej na zasadach obowiązujących w chwili
dokupywania dostępu, które zaprezentowane są w opisie dostępnych w danej
chwili modułów widocznych z poziomu konta użytkownika w ramach platformy
kursowej.
6. W
przypadku, gdy Kupujący uzyskuje dostęp do zakupionych treści cyfrowych
poprzez konto użytkownika na platformie kursowej, zakazane jest:
1) dzielenie konta użytkownika z innymi osobami lub
udostępnianie danych dostępowych do konta użytkownika innym osobom,
2) podejmowanie prób nieautoryzowanego uzyskania dostępu do
treści cyfrowych, które nie zostały przypisane do konta użytkownika w wyniku
ich zakupu,
3) podejmowanie działań mających negatywny wpływ na
funkcjonowanie systemu teleinformatycznego, w ramach którego funkcjonuje
konto użytkownika, w szczególności poprzez różnego rodzaju techniki
hakerskie, złośliwe oprogramowanie itp.
4) podejmowanie prób pobierania teści cyfrowych na własny
nośnik, podczas gdy Sprzedawca nie zapewnia takiej możliwości,
5) wykorzystywanie konta użytkownika do prowadzenia działań
marketingowych,
6) korzystanie z funkcji dostępnych w ramach konta
użytkownika w sposób naruszający dobra osobiste innych osób lub godzący w
dobre obyczaje.
7. W przypadku naruszenia przez
Kupującego zasad dotyczących korzystania z treści cyfrowych Sprzedawca może
zablokować Kupującemu dostęp do treści cyfrowych. Kupujący otrzyma wiadomość z
uzasadnieniem przyczyn blokady. Kupujący może odwołać się od blokady w
terminie 14 dni od otrzymania wiadomości. Sprzedawca rozpatruje odwołania w
terminie 14 dni. Zablokowanie dostępu do treści cyfrowych nie stanowi
naruszenia umowy przez Sprzedawcę i nie może być podstawą roszczeń Kupującego
z tytułu naruszenia umowy.
8.
Sprzedawca jest uprawniony do dokonywania zmian w zakresie treści cyfrowych w
trakcie trwania umowy, z wyjątkiem treści Cyfrowych, które są dostarczane w
sposób jednorazowy. Zmiany w zakresie treści cyfrowych, które zostały nabyte
przez Konsumenta lub PNPK, mogą być dokonywane z zachowaniem poniższych
wymogów:
1) zmiany w treściach cyfrowych mogą być dokonywane wyłącznie
z uzasadnionych przyczyn, w szczególności takich jak usunięcie usterek,
dostosowanie treści cyfrowych do potrzeb Kupujących, dostosowanie treści
cyfrowych do zmian prawnych lub decyzji sądów i organów;
2) zmiany w treściach cyfrowych nie mogą wiązać się z
kosztami po stronie Konsumenta lub PNPK;
3) Sprzedawca poinformuje Konsumenta lub PNPK w sposób jasny
i zrozumiały o dokonywanej zmianie;
4) jeżeli zmiana w treściach cyfrowych istotnie i negatywnie
wpływa na dostęp Kupującego do treści cyfrowych lub korzystanie z nich,
Sprzedawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta lub PNPK z odpowiednim
wyprzedzeniem, nie krótszym niż 7 dni, na trwałym nośniku, o właściwościach i
terminie wprowadzenia zmiany, a także uprawnieniach związanych z tymi
zmianami;
5) cyfrowych lub korzystanie z nich, Konsument lub PNPK
może wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od
dnia dokonania zmiany w treściach cyfrowych lub poinformowania o zmianach w
treściach cyfrowych, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
Uprawnienie to nie przysługuje Kupującemu, gdy Sprzedawca zapewni Konsumentowi
lub PNPK, bez dodatkowych kosztów, prawo do zachowania treści cyfrowych
zgodnych z umową w stanie niezmienionym.
9.
Treściom Cyfrowym mogą, ale nie muszą, towarzyszyć świadczenia dodatkowe, np.
dostęp do grupy wsparcia związanej z zakupionymi treściami cyfrowymi,
spotkanie on-line ze Sprzedawcą lub innymi osobami, udział w dodatkowych
webinarach itp. Wszystkie tego rodzaju świadczenia mają charakter poboczny w
stosunku do głównego zobowiązania Sprzedawcy, jakim jest dostarczenie treści
Cyfrowych zgodnych z umową i realizowane są zgodnie z informacjami dostępnymi
w Serwisie zawartymi w opisie kupowanej treści cyfrowej. Sprzedawca może
przewidywać dodatkowe zasady korzystania ze świadczeń dodatkowych mające na
celu zapewnienie komfortu i poczucia bezpieczeństwa pośród wszystkich osób
mających dostęp do określonych świadczeń, np. zasady uczestnictwa w grupie
wsparcia. Nieprzestrzeganie takich zasad może skutkować pozbawieniem
Kupującego możliwości korzystania ze świadczeń dodatkowych, co nie ma jednak
wpływu na realizację przez Sprzedawcę jego zobowiązania głównego w postaci
dostarczenia treści cyfrowych, nie stanowi naruszenia umowy przez Sprzedawcę
i nie może być podstawą roszczeń Kupującego z tytułu naruszenia umowy.
10. Sprzedawca dostarcza treści cyfrowe w wersji
obowiązującej na dzień dostarczenia treści cyfrowej i nie zapewnia
aktualizacji po dniu dostarczenia treści cyfrowej — chyba że w opisie treści
cyfrowych zostanie wyraźnie wskazane, że treść cyfrowa obejmuje także
aktualizacje w późniejszym terminie.
§ 9 USŁUGI
1.
Usługi tradycyjne świadczone są zgodnie z
opisem danej usługi zawartym w Serwisie. W razie jakichkolwiek
wątpliwości związanych z daną usługą, Kupujący proszony jest o kontakt ze
Sprzedawcą przed złożeniem zamówienia.
2.
Jeżeli usługa tradycyjna dotyczy szkolenia lub
warsztatu stacjonarnego, zwanego dalej „Szkoleniem”, Kupujący zobowiązany
jest stawić się w miejscu i terminie odbywania się Szkolenia.
Kupujący ponosi koszty związane z dotarciem do miejsca odbywania
się Szkolenia.
3.
Jeżeli usługa dotyczy szkolenia, konsultacji lub innego spotkania on-line,
określanych dalej łącznie jako „Spotkania”, Kupujący zobowiązany jest
połączyć się z pokojem webinarowym pod linkiem udostępnionym mu w tym
celu przez Sprzedawcę w terminie odbywania się Spotkania.
4.
Szkolenia lub Spotkania mogą mieć charakter jednorazowy albo
cykliczny.
5.
Szkolenia lub Spotkania wchodzące w skład różnego rodzaju pakietów treści lub usług cyfrowych i usług tradycyjnych
sprzedawanych łącznie
za pośrednictwem Serwisu odbywają się według harmonogramów
ustalanych przez Sprzedawcę pod kątem zapewnienia uczestnikom możliwie
najlepszych efektów edukacyjnych.
6.
Niewzięcie udziału w Szkoleniu lub Spotkaniu przez Kupującego z przyczyn
leżących po stronie Kupującego, za wyjątkiem sytuacji, w której Kupujący
skutecznie odstąpił od umowy na podstawie art. 27 lub 38a ustawy o
prawach konsumenta albo doszło do rozwiązania umowy za porozumieniem stron,
nie uprawnia Kupującego do zwrotu wynagrodzenia zapłaconego
Sprzedawcy za udział w Szkoleniu lub
Spotkaniu – wynagrodzenie należne jest Sprzedawcy za
samą gotowość do przeprowadzenia Szkolenia lub Spotkania i za
zapewnienie możliwości wzięcia udziału w Szkoleniu lub Spotkaniu przez Kupującego.
7.
Sprzedawca zobowiązany jest świadczyć usługi tradycyjne z należytą
starannością.
§ 10 SPOŁECZNOŚĆ
1.
Kupujący, który dokonał za pośrednictwem Serwisu zakupu kursu praktycznego
lub teoretycznego w całości lub jego pojedynczych modułów, uzyskuje dostęp do
funkcji Społeczność, która to funkcja stanowi
usługę cyfrową. Do zmian w zakresie tej usługi cyfrowej stosuje się
odpowiednio § 8 ust. 8 Regulaminu.
2.
Funkcja Społeczność umożliwia wszystkim Kupującym mającym dostęp do tej
funkcji zadawanie pytań związanych z treściami przedstawianymi w ramach
kursów, odpowiadanie na pytania zadawane przez innych Kupujących oraz ocenianie
przydatności odpowiedzi pozostawionych przez innych
Kupujących.
3.
Pytania oraz odpowiedzi publikowane przez Kupującego widoczne są dla
wszystkich Kupujących posiadających dostęp do funkcji Społeczność.
4.
Pytania oraz odpowiedzi publikowane przez Kupującego
mogą podlegać moderacji przez Sprzedawcę, w szczególności ze względów
merytorycznych, językowych, kultury wypowiedzi, obyczajowych. Moderacja może
polegać na zmodyfikowaniu treści pytania lub odpowiedzi, lub na usunięciu
zapytania lub odpowiedzi. W przypadku zmodyfikowania treści pytania lub
odpowiedzi, fakt przeprowadzonej moderacji odnotowywany jest bezpośrednio w
treści pytania lub odpowiedzi. W przypadku usunięcia zapytania lub odpowiedzi,
Kupujący zostaje o tym fakcie powiadomiony za pośrednictwem poczty
elektronicznej z wyjaśnieniem przyczyn usunięcia pytania lub
odpowiedzi.
5.
Zakazane jest publikowanie pytań lub odpowiedzi zawierających treści
bezprawne, naruszające cudze prawa, dobra lub interesy, obraźliwe lub
marketingowe. Takie pytania lub odpowiedzi mogą być usuwane bez
powiadamiania Kupującego.
6.
Kupujący, który uporczywie (więcej niż trzykrotnie) publikuje pytania lub
odpowiedzi wymagające moderacji, może zostać tymczasowo lub
permanentnie pozbawiony możliwości korzystania z funkcji Społeczność, o
czym zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej.
7.
Sprzedawca może wprowadzać ograniczenia w zakresie ilości publikowanych
pytań lub odpowiedzi przez jednego Kupującego. Szczegóły w zakresie tych
ograniczeń prezentowane są na bieżąco w Serwisie.
8.
Sprzedawca może wprowadzać mechanizm uprzedniej akceptacji pytania lub
odpowiedzi w stosunku do określonej liczby pierwszych pytań lub odpowiedzi
danego Kupującego. W takiej sytuacji, pytanie lub odpowiedź dodane przez
Kupującego publikowane są w Serwisie po akceptacji Sprzedawcy Szczegóły w
zakresie mechanizmu uprzedniej akceptacji prezentowane są na bieżąco
w Serwisie.
9.
Jeżeli Kupujący stwierdzi, że treść opublikowana przez innego
Kupującego ma charakter bezprawny, w szczególności narusza cudze prawa (np.
prawa autorskie), dobra lub interesy, może zgłosić ten fakt Sprzedawcy,
wysyłając wiadomość na adres e-mail [email protected].
10.
W ramach funkcji Społeczność Sprzedawca zapewnia również wsparcie eksperta,
który:
1) weryfikuje treści publikowane przez Kupujących
pod względem merytorycznym, zgodności z przepisami prawa i Regulaminem,
2) odpowiada na pytania Kupujących, zgodnie z posiadaną
wiedzą,
3) wyciąga wnioski z prowadzonych dyskusji i dodaje własne
wpisy w celu wywołania dalszych dyskusji,
4) kataloguje i oznacza zweryfikowane wpisy zgodnie z
systemem i wytycznymi przyjętymi przez Sprzedawcę.
11.
Ekspert dokłada wszelkich starań, żeby publikowane treści były wolne od błędów,
niemniej z uwagi na naturalną ewolucję wiedzy z zakresu biologii oraz zmienne
wymogi maturalne, Sprzedawca nie gwarantuje, że wszystkie publikowane treści
będą w 100% odpowiadać tym wymogom.
12.
Ekspert dokłada wszelkich starań, żeby odpowiadać na zadawane przez
Kupujących pytania na bieżąco, zachowując przy tym prawo do określenia
priorytetu poszczególnych pytań w zależności od ich przydatności w nauce.
13. Deklarowany czas odpowiedzi na pytanie uznane przez
Eksperta za przydatne w nauce wynosi do 3 dni roboczych w okresie od września
do maja. W pozostałych miesiącach okres ten może być dłuższy.
§ 11 STATYSTYKI I RANKING
1.
Kupujący, który dokonał za pośrednictwem Serwisu zakupu kursu praktycznego
lub teoretycznego w całości lub jego pojedynczych modułów, uzyskuje dostęp do
funkcji Statystyki i Ranking.
2.
Funkcja Statystyki i Ranking analizuje postęp Kupującego w ramach danego kursu
na podstawie informacji takich jak obejrzane filmy, odpowiedzi na pytania
społeczności, rozwiązane testy oraz tworzy ranking Kupujących w ramach danego
kursu. Szczegóły związane z kryteriami rankingowymi prezentowane
są na bieżąco w Serwisie. W razie wątpliwości co do kryteriów
rankingowych, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą, wysyłając
wiadomość na adres e-mail [email protected].
3.
Ranking nie jest dostępny publicznie. Kupujący widzi jedynie
swoją pozycję w rankingu na tle innych Kupujących, ale nie jest w
stanie uzyskać dostępu do danych osobowych innych Kupujących.
4. Kupujący,
który znajduje się najwyżej w rankingu po zakończeniu kursu ma
możliwość wzięcia udziału w indywidualnej lekcji on-line z
osobą prowadzącą kurs.
§ 12 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.
Konsument lub PNPK, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na
odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie
14 dni od dnia zawarcia umowy.
2.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi lub PNPK w odniesieniu do umów:
1) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie
są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia
rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy,
2) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub PNPK,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od
umowy.
3.
Aby odstąpić od umowy, Konsument lub PNPK musi
poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w
drodze jednoznacznego oświadczenia - na przykład pismo wysłane pocztą, faksem
lub pocztą elektroniczną.
4.
Konsument lub PNPK może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od
umowy, dostępnego pod adresem
https://medream.edu.pl/files/resources/Formularz-odstapienia-od-umowy.pdf
jednak nie jest to obowiązkowe.
5.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument lub PNPK
wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego
Konsumentowi lub PNPK prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy.
6. W
przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub PNPK
wszystkie otrzymane od Konsumenta lub PNPK płatności niezwłocznie, nie później
niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o
wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
§ 13 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1.
Rękojmia za wady treści lub usług
cyfrowych, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w
przypadku umów, które są zawierane przez Kupujących innych niż Konsument lub
PNPK.
2.
Do umów, które są zawierane przez
Konsumenta lub PNPK, stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność
treści lub usług cyfrowych z umową, które są zawarte w ustawie o prawach
konsumenta, z uwzględnieniem postanowień Regulaminu.
3.
Sprzedawca
jest odpowiedzialny względem Konsumenta oraz PNPK za zgodność treści lub usług
cyfrowych z umową. Zgodność treści lub usług cyfrowych z umową ocenia się
zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
4.
W przypadku treści lub usług cyfrowych:
1)
dostarczanych jednorazowo lub w
częściach — Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności treści lub
usług cyfrowych z umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił
się w ciągu dwóch lat od tej chwili;
2)
dostarczanych w sposób ciągły —
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności treści lub usług
cyfrowych z umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie
z umową miały być dostarczane.
5. W przypadku, gdy Sprzedawca dostarcza
treści lub usługi cyfrowe w sposób ciągły, treści lub usługi cyfrowe powinny
być zgodne przez czas ich dostarczania zgodnie z umową.
§ 14 DOPROWADZENIE DO ZGODNOŚCI Z UMOWĄ
1.
Jeżeli treści lub
usługi cyfrowe są niezgodne z umową, Konsument lub PNPK może żądać
doprowadzenia treści lub usług cyfrowych do zgodności z umową.
2.
Jeżeli doprowadzenie treści lub usług
cyfrowych do zgodności z umową jest niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych
kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia treści lub usług
cyfrowych do zgodności z umową.
3.
Sprzedawca doprowadza treści lub usługi
cyfrowe do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta lub PNPK, uwzględniając ich charakter oraz cel,
w jakim są wykorzystywane.
4. Koszty doprowadzenia treści cyfrowych
do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
§ 15 OBNIŻENIE CENY LUB ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.
Jeżeli treści lub
usługi cyfrowe są niezgodne z umową, Konsument lub PNPK może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1)
Sprzedawca odmówił doprowadzenia
treści lub usług cyfrowych do zgodności z umową;
2)
Sprzedawca nie doprowadził treści lub usług cyfrowych do
zgodności z umową;
3)
brak zgodności treści lub usług
cyfrowych z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić
treści lub usługi cyfrowe do zgodności z umową;
4)
brak zgodności treści lub usług
cyfrowych z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo
odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków, o których mowa
w § 14 ust. 1;
5)
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności
wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści lub usług cyfrowych do zgodności
z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta
lub PNPK.
2.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej
proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści lub usług
cyfrowych niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści lub usług
cyfrowych zgodnych z umową. Jeżeli treści lub usługi cyfrowe są dostarczane w
częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w
którym treści lub usługi cyfrowe pozostawały niezgodne z umową.
3.
Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić
Konsumentowi lub PNPK należną mu cenę niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub PNPK o obniżeniu
ceny.
4.
Konsument lub PNPK nie może odstąpić od
umowy, jeżeli treści lub usługi cyfrowe są dostarczane w zamian za zapłatę
ceny, a brak zgodności treści lub usług cyfrowych z umową jest nieistotny.
Domniemywa się, że brak zgodności treści lub usług cyfrowych z umową jest
istotny.
§ 16 ROZLICZENIE Z KONSUMENTEM
1.
W sytuacji, gdy
Kupujący będący Konsumentem lub PNPK odstąpi od umowy:
1)
w ramach uprawnień wynikających z
rękojmi konsumenckiej za niezgodność treści lub usług cyfrowych z umową;
2)
w przypadku niedostarczenia przez
Sprzedawcę treści lub usług cyfrowych, pomimo wezwania ze strony Kupującego,
- do rozliczeń pomiędzy stronami stosuje się postanowienia
niniejszego paragrafu.
2. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w
części odpowiadającej treściom lub usługom cyfrowym niezgodnym z umową albo
treściom lub usługom cyfrowym, w odniesieniu do których odpadł obowiązek ich
dostarczenia na skutek odstąpienia od umowy. Jednocześnie Sprzedawca nie jest
uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treści lub usługi cyfrowe
były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy Konsument
lub PNPK faktycznie z nich korzystał.
3. Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić Konsumentowi lub PNPK
należną mu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta lub PNPK o odstąpieniu od umowy.
4. Sprzedawca dokonuje zwrotu należnej
ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub
PNPK, chyba że Konsument lub PNPK wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 17 ZWROT TREŚCI UŻYTKOWNIKA
1.
Po odstąpieniu od
Umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać Treści Użytkownika, z wyjątkiem
Treści Użytkownika, które:
1)
są użyteczne wyłącznie w związku z
Treściami Cyfrowymi;
2)
dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta lub PNPK w
trakcie korzystania z treści cyfrowych;
3)
zostały połączone przez Sprzedawcę z
innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
4)
zostały wytworzone wspólnie z innymi
Konsumentami lub PNPK, którzy nadal mogą z nich korzystać.
2.
Na żądanie Konsumenta lub PNPK
Sprzedawca udostępnia takiemu Kupującemu, na swój koszt, w rozsądnym czasie
oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego,
Treści Użytkownika, które zostały wytworzone lub dostarczone w trakcie
korzystania z treści cyfrowych. Obowiązek ten nie dotyczy zwrotu Treści
Użytkownika, o których mowa w ust. 1 pkt 1) - 3).
§ 18 DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
1.
Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
2. Serwis wykorzystuje
technologię plików cookies.
3. Szczegóły związane z
danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności
dostępnej pod adresem https://medream.edu.pl/polityka-prywatnosci.
§ 19 OPINIE
1.
Sprzedawca może
udostępnić Kupującym możliwość zamieszczania opinii o Serwisie, Sprzedawcy
oraz treściach lub usługach cyfrowych i usługach tradycyjnych sprzedawanych
za pośrednictwem Serwisu — w ramach Serwisu lub serwisów zewnętrznych
należących do osób trzecich. W takim przypadku do zamieszczania opinii
stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu.
2.
Zamieszczenie opinii jest możliwe po skorzystaniu z
Serwisu, w szczególności po zakupie treści lub usługi cyfrowej, lub usługi
tradycyjnej.
3.
Kupujący powinien formułować opinie w
sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo
oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za
obraźliwe.
4.
Zakazane jest zamieszczanie opinii:
1)
bez uprzedniego skorzystania z Serwisu;
2)
na temat treści lub usług cyfrowych,
lub usług tradycyjnych, z których Kupujący nie korzystał lub których nie
nabył,
3)
wypełniających znamiona czynu
nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r.
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
4)
naruszających dobra osobiste
Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
5)
przez opłaconych użytkowników, w
szczególności w celu sztucznego podwyższenia oceny treści lub usług
cyfrowych, lub usług tradycyjnych.
5.
Sprzedawca może w każdej chwili
dokonywać weryfikacji, czy zamieszczone opinie są zgodne z Regulaminem, a w
szczególności, czy pochodzą od Kupujących, którzy rzeczywiście korzystali z
treści lub usługi cyfrowej, lub usługi tradycyjnej lub nabyli je nabyli.
Oprócz tego, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Kupującego dotyczących
zamieszczonych opinii, Kupujący może zgłosić Sprzedawcy opinię do
weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Kupującego Sprzedawca podejmie
działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu
weryfikację zamieszczonej opinii.
6.
W przypadku zamieszczenia opinii
niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Sprzedawca może odmówić
publikacji opinii lub ją usunąć.
§ 20 REKLAMACJE
1.
Każdemu Kupującemu
przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z
funkcjonowaniem Serwisu lub wykonaniem umowy. W celu ułatwienia
Konsumentowi lub PNPK realizacji uprawnień związanych z odpowiedzialnością
Sprzedawcy za zgodność treści lub usług cyfrowych z umową oraz
odpowiedzialnością z tytułu nienależytego wykonania usługi tradycyjnej,
Sprzedawca przygotował wzór formularza reklamacyjnego, którym Konsument lub
PNPK może się posłużyć. Wzór dostępny jest pod adresem https://medream.edu.pl/files/resources/Formularz-reklamacyjny.pdf.
2.
Reklamacje należy zgłaszać do Sprzedawcy
na adres [email protected].
3.
Reklamacje Kupujących rozpatrywane będą
na bieżąco, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez
Sprzedawcę zgłoszenia reklamacji.
4.
Odpowiedź na reklamację zostanie
przesłana do Kupującego na kontakt podany przez Kupującego podczas składania
reklamacji.
§ 21 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1.
Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w
związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły
zostaną określone przez strony konfliktu.
2.
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej
umowy,
2) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
3) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych
zadań należy ochrona konsumentów.
3.
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie
internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
4.
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna
jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy
rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do
pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych
wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie
usług.
§ 22 POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
1. Sprzedawca zastrzega sobie
prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w
Serwisie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w
szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
2. Sprzedawca
dokłada wszelkich starań by zapewnić całodobowy dostęp do Serwisu,
jednak zastrzega sobie prawo do stosowania krótkich przerw w dostępie z
przyczyn technicznych. Sprzedawca dołoży jednak wszelkich starań, aby przerwy
techniczne trwały jak najkrócej. O planowanych przerwach technicznych Kupujący,
który posiada konto użytkownika w Serwisie, zostanie poinformowany poprzez
wysyłkę wiadomości na adres e-mail przypisany do konta użytkownika.
3.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie z
ważnych powodów takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany technologiczne,
zmiany biznesowe.
4. Do
umów o świadczenie usług tradycyjnych stosuje się Regulamin obowiązujący w
chwili zawarcia umowy.
5. Do
umów dotyczących treści cyfrowych dostarczanych jednorazowo stosuje się
Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia umowy.
6. W
przypadku umów dotyczących treści lub usług cyfrowych, które dostarczane są
poprzez konto użytkownika (np. kurs on-line), Kupujący otrzyma na adres
e-mail przypisany do konta użytkownika informację o zmianie Regulaminu.
Kupujący może wypowiedzieć umowę, w ciągu 30 dni od poinformowania go o
zmianie, jeżeli zmiana Regulaminu istotnie i negatywnie wpływa na dostęp
Kupującego do treści lub usług cyfrowych lub korzystanie z nich.
7. W
przypadku umów dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną, Kupujący
otrzyma na adres e-mail związany z daną usługą informację o zmianie
Regulaminu. Jeżeli Kupujący nie akceptuje zmiany Regulaminu, może
wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, np. usuwając konto w Serwisie
lub rezygnując z otrzymywania newslettera.
8. Wszelkie spory związane z
umowami zawieranymi za pośrednictwem Serwisu będą rozpatrywane przez
polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania
działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje
zastosowania do Konsumentów oraz PNPK, w przypadku których właściwość sądu
rozpatrywana jest na zasadach ogólnych.
9. Niniejszy Regulamin
obowiązuje od dnia 27.04.2023
Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są na stronie:
medream.edu.pl/regulaminy-archiwalne